Fanny Elisabeth Cousin

Hur det är att vara mamma i annat land, och studera/jobba som sjuksköterska i Tyskland.

Nedräkning

Publicerad 2015-12-15 10:03:00 i Allmänt,

Dagarna är nära nu hörrni, inte alls taggad på dessa minusgrader som Sverige har just nu. Men de possitiva och anledningen till att vi  åker till landet är ju familjen såklart & på söndag kommer alla samlas som vanligt för att äta middag hos mamma&pappa, underbart just saying.
Veckan har varit kanon,vi har blivit bjudna på middagr, nätverka & lärt känna nya människor.
Tänk att jag skulle bli en social varelse till slut, och med nytt nätverk så har jag nu två som kan hjälpa mig med Ryskan. Måste vinna språktävlingen mot min kära man, som talar 4 språk, han ligger 1 språk före mig ...
Iallafall tillbaka till där vi var, lillskruttans pass är helt färdigt nu så ikväll checkar vi in & ska packa de sista. Ska hänga lite tvätt nu sen blir de pappersarbete.....
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela